Jak korzystać z sauny w Kinetic Fitness Club?

JAK KORZYSTAĆ Z SAUNY W KINETIC FITNESS CLUB?

Zacznę, od świetnej informacji: każdy z naszych dwóch klubów posiada sauny do dyspozycji Klubowiczów. W Kinetic Fitness Club znajdującego się w Galerii Warmińskiej (ul. Tuwima 26) możesz skorzystać z sauny suchej lub z sauny mokrej. Druga placówka (ul. Piłsudskiego 44a) dysponuje sauną suchą, po jednej w szatni damskiej i męskiej.

Rozumiem jednak, że sam fakt posiadania dodatkowych udogodnień w Clubie Fitness nie zmniejsza obaw Klubowicza przed pierwszym ich użyciem w nowym miejscu. Dlatego przedstawię kilka podstawowych zasad, które pozwolą Ci na swobodne korzystanie z naszych saun bez skrępowania.

PAMIETAJ!

1. Przed skorzystaniem z sauny, spytaj personel recepcyjny, czy sauny są włączone.
Dla optymalnego Twojego komfortu potrzebujemy pół godziny, aby w pełni je nagrzać.

2. Nie korzystaj z sauny na czczo lub bezpośrednio po posiłku.

3. Korzystaj z sauny, gdy jesteś wypoczęty.
Najczęściej nasi klubowicze korzystają z sauny po przeprowadzonym treningu lub zajęciach. Pamiętaj jednak, żeby nie korzystać z sauny bezpośrednio po bardzo intensywnej aktywności fizycznej. Odczekaj pół godziny.

4. Zdejmij wszystkie ubrania lecz owiń się w ręcznikiem:

PAMIĘTAJ:

A. Ręcznik w saunie służy przede wszystkim do zachowania higieny i ochrony drewna, z którego zbudowana jest sauna.
B. Korzystanie w saunie z kostiumów kąpielowych lub ręczników szybkoschnących jest niebezpieczne dla zdrowia z uwagi na wydzielające się z nich toksyny oraz możliwość poparzenia.
C. Wchodząc do sauny zdejmij biżuterię. Może się ona mocno nagrzać, co może prowadzić do oparzeń.
D. Klapki należy zostawić przed sauną. Korzystaj z nich jednak w szatni i pod prysznicem.

5. Weź kąpiel PRZED i PO każdym seansie w saunie.
Prysznic przed sauną ma znaczenie nie tylko czysto higieniczne. Usuwa perfumy, zapachy, ale przede wszystkim nawadnia skórę.

6. Lekko wytrzyj ciało
Do sauny nie należy wchodzić ociekając wodą. Zakłóca to właściwą potliwość ciała i nie jest higieniczne. Po wyjściu spod prysznica delikatnie wytrzyj ciało ręcznikiem. Dobrze jest mieć oddzielne ręczniki: do kąpieli i drugi do korzystania z sauny.

7. Całe ciało na ręczniku
W saunie zawsze i bezwzględnie siadaj lub kładź się tak, aby żadna część ciała nie dotykała desek sauny. Głowa, plecy, pupa, nogi i ręce – nic nie powinno dotykać bezpośrednio desek. To kwestia higieny twojej oraz innych użytkowników sauny.

PAMIĘTAJ:

A. Wchodząc do sauny zrób to możliwie sprawnie oraz cicho.
B. Dokładnie zamknij za sobą drzwi, aby zmniejszyć utratę ciepła pomieszczenia.
C. Do sauny mokrej wchodzi się zupełnie nago. Należy przy tym pamiętać, aby spłukać wodą siedziska zarówno przed, jak i po skorzystaniu z nich.

8. Im wyżej tym cieplej.
W jednej z naszych lokalizacji posiadamy saunę suchą kilkupiętrową.

PAMIĘTAJ:

A. Z każdym piętrem temperatura rośnie, czyli im wyżej siedzisz, tym jest goręcej. Jeżeli zaczynasz przygodę z sauną zacznij od siedzenia na niższej ławie. Z czasem możesz siadać wyżej, jednak wsłuchaj się w swoje ciało. Jeżeli temperatura jest dla Ciebie za wysoka, zejdź niżej lub wyjdź z sauny.
B. Dolewanie wody do misy w saunie suchej zwiększa temperaturę pomieszczenia.

9. Siedź lub leż spokojnie

PAMIĘTAJ:

A. Przebywając w saunie staraj się pozostawać możliwie w bezruchu.
B. Oddychaj normalnie.
C. Możesz siedzieć lub położyć się.
D. Leżenie w saunie pozwala lepiej się odprężyć lecz nie zasypiaj, aby nie stracić kontroli nad temperaturą i reakcją swojego ciała na długie przebywanie w saunie.

10. Czas przebywania w saunie.
Jest to czas, podczas którego czujesz się komfortowo. Nie jest on ściśle określony. Tu ma znaczenie Twoje doświadczenie z sauną, temperatura w niej panująca, wilgotność powietrza, a przede wszystkim Twoje samopoczucie i kondycja w danym dniu.
Zaleca się jednak, aby osoby początkujące nie spędzały na początku w saunie więcej niż 10-12 minut.

11. Zachowaj ciszę przebywając w saunie. Nie przeszkadzaj innym osobom.

12. Po wyjściu z sauny:

A. Obniż temperaturę ciała za pomocą prysznica. Zacznij od ciepłej wody stopniowo przechodząc do chłodnej i zimnej. Zacznij od kończyn, w kierunku serca, na końcu chłodząc głowę.
B. Odpocznij chwilę. Niektóre źródła podają, aby odpoczynek trwał co najmniej tyle czasu ile sam pobyt w saunie.
C. Uzupełnij płyny. Tu sprawdzi się woda mineralna lub sok pomidorowy. Jeżeli poczujesz głód, zacznij od lekkiego warzywno-owocowego posiłku.

13. Nie korzystaj z sauny przy przeciwskazaniach zdrowotnych.

 

CO MOŻSZESZ ZYSKAĆ KORZYSTAJĄC Z SAUNY?

Mówiąc najprościej, korzystanie z sauny kryje w swoim działaniu wiele korzyści dla Twojego organizmu. Jakich? Oto one:

A. Wzmacnia naczynia krwionośne,
B. Mobilizuje do działania, a tym samym hartuje i wzmacnia nasz układ odpornościowy,
C. Oczyszcza ciało i narządy z toksyn,
D. Przynosi ulgę przy zapaleniu ścięgien, nadwyrężeniu mięśni, bólach reumatycznych czy korzonkach
E. Oczyszcza drogi oddechowe,
F. Pomaga w nieżytach oskrzeli i zapaleniu zatok,
G. Stymuluje produkcję niektórych grup hormonów np. endorfin,
H. Dotlenia i wygładza skórę.

Zwróć uwagę, że jako klubowicz masz komfort dostępności różnych form dbania o swoją sylwetkę, a przede wszystkim o zdrowie, w tym również psychiczne – W JEDNYM MIEJSCU!

Możesz uwolnić stres całego dnia lub swoją, trudną na dziś sytuację uczestnicząc w zajęciach grupowych lub korzystając z planu treningowego na siłowni.

Możesz nawiązać nowe znajomości i stać się częścią naszej społeczności.

Możesz na całego uwolnić endorfiny (radość jest obowiązkowa), po czym możesz udać się do sauny, aby skorzystać z tej indywidualnej chwili dla siebie; być może bez gwaru dzieci, być może bez krzyków, być może bez stresu, być może bez pośpiechu, być może … na pewno dla relaksu i odprężenia, bez względu na Twoje osobiste „być może”.

Zajrzyj do Kinetic Fitness Club i sam się przekonaj, ile dobrego możesz tu dla siebie zrobić.

Do zobaczenia
Zespół Kinetic Fitness Club