MÓJ PIERWSZY RAZ … W KLUBIE KINETIC

Pamiętasz swój pierwszy raz za kierownicą samochodu? Wbijanie biegów? Gdzie jest hamulec, sprzęgło i gaz? To kierunkowskaz? A nie, to spryskiwacze… teraz jedziesz samochodem i nie zastanawiasz się, czy wcisnąć sprzęgło i zmienić bieg – robisz to automatycznie. Potrafisz pić, jeść w trakcie jazdy, a nawet rozmawiać z pasażerami. I to wszystko naraz! 😉
Ale dotarcie do tego etapu to godziny spędzone na… treningu 🙂

Skoro Twoja przygoda z fitness clubem się zaczęła – mamy dla Ciebie informację.
𝟱𝟬% 𝗧𝗪𝗢𝗝𝗘𝗚𝗢 𝗦𝗨𝗞𝗖𝗘𝗦𝗨 𝗭𝗢𝗦𝗧𝗔Ł𝗢 𝗢𝗦𝗜𝗔̨𝗚𝗡𝗜𝗘̨𝗧𝗘! Przed nami droga po kolejne 50%.

𝗢𝘁𝗼 𝗴𝗮𝗿𝘀́𝗰́ 𝗽𝗼𝗿𝗮𝗱 𝗼𝗱 𝗞𝗜𝗡𝗘𝗧𝗜𝗖
Ale najważniejsza z nich brzmi – 𝗗𝗔𝗝 𝗦𝗢𝗕𝗜𝗘 𝗖𝗭𝗔𝗦 𝗶 𝗪𝗬𝗥𝗢𝗭𝗨𝗠𝗜𝗔Ł𝗢𝗦́𝗖́

Decyzja zapadła – jesteś członkiem klubu fitness. Karnet wybrany – i co dalej?

𝗝𝗮𝗸 𝘀𝗶𝗲̨ 𝗽𝗿𝘇𝘆𝗴𝗼𝘁𝗼𝘄𝗮𝗰́ 𝗱𝗼 𝗽𝗶𝗲𝗿𝘄𝘀𝘇𝗲𝗷 𝘄𝗶𝘇𝘆𝘁𝘆?

𝟭. 𝗪𝗬𝗕𝗜𝗘𝗥𝗭 𝗙𝗢𝗥𝗠𝗘̨ 𝗔𝗞𝗧𝗬𝗪𝗡𝗢𝗦́𝗖𝗜 i ustal swoje priorytety:

– 𝗣𝗟𝗔𝗡 𝗧𝗘𝗡𝗜𝗡𝗚𝗢𝗪𝗬 𝗡𝗔 𝟲 𝗧𝗬𝗚𝗢𝗗𝗡𝗜 𝗜 𝗢𝗣𝗜𝗘𝗞𝗔 𝗧𝗥𝗘𝗡𝗘𝗥𝗔 𝗪 𝗖𝗘𝗡𝗜𝗘 – kiedy zostajesz członkiem Kinetic’a, nasz Trener przygotuje Ci plan treningowy na 6 tygodni. Zadecydujesz czy będzie to sama siłownia, czy same zajęcia fitness, czy może mix tych dwóch. Więcej pisaliśmy o tym w poście – pierwsza wizyta w Kinetic.

– 𝗭𝗔𝗝𝗘̨𝗖𝗜𝗔 𝗙𝗜𝗧𝗡𝗘𝗦𝗦 – Recepcja i Trenerzy podpowiedzą Ci, jakie zajęcia będą dla Ciebie najlepsze. Otrzymasz tygodniowy grafik zajęć z oznaczeniem, na które zajęcia są dla Ciebie idealne. Grafik powieś na przykład na lodówce, albo nad biurkiem – trzeba oswoić zmianę 😉. Godziny zajęć, na które będziesz uczęszczać wpisz sobie w terminarz lub kalendarz na telefonie. Najlepiej z opcją przypominania 🙂

– 𝗦𝗜Ł𝗢𝗪𝗡𝗜𝗔 – to ogólnikowa nazwa na wszystko co znajduje się na florze.
𝗦𝘁𝗿𝗲𝗳𝗮 𝗖𝗔𝗥𝗗𝗜𝗢 – to ta część, w której robisz rozgrzewkę. Znajdziesz tu bieżnie, orbiteki, schody, wioślarza, rowerki.
𝗦𝘁𝗿𝗲𝗳𝗮 𝗦𝗜Ł𝗢𝗪𝗔 – to część z wszystkimi urządzeniami oporowymi.
𝗦𝘁𝗿𝗲𝗳𝗮 𝗪𝗢𝗟𝗡𝗬𝗖𝗛 𝗖𝗜𝗘̨𝗭̇𝗔𝗥𝗢́𝗪 – to miejsce do treningu z hantlami i dużymi ciężarami typu podest do martwego ciągu.

𝗜𝗟𝗘 𝗧𝗥𝗘𝗡𝗢𝗪𝗔𝗖́? na początku trenuj 2 max 3 razy w tygodniu według planu treningowego, który przekazał Ci trener.
𝗡𝗶𝗲 𝗽𝗼𝗽𝗮𝗱𝗮𝗷 𝘄 𝘀𝗸𝗿𝗮𝗷𝗻𝗼𝘀́𝗰́. 𝗠𝗮ł𝘆𝗺𝗶 𝗸𝗿𝗼𝗸𝗮𝗺𝗶 𝗯𝘂𝗱𝘂𝗷 𝗻𝗼𝘄𝗲 𝘇̇𝘆𝗰𝗶𝗲 𝗶 𝗻𝗼𝘄𝗲 𝗻𝗮𝘄𝘆𝗸𝗶.
Jeśli spowodujesz przetrenowanie, ciężkie zakwasy – Twój mózg będzie sabotował Twoje zamiary.
Będzie Ci szeptał „zimno jakoś, pada, nie idź tam, zmęczą Cię, spocisz się, poleż pod kocykiem, odpal netflixa, pójdziesz jutro”. Następnego dnia ten sam głos znajdzie Ci inne wyjaśnienie dlaczego nie warto. i po temacie 😕
Pamiętaj! 𝑴𝒂ł𝒚𝒎𝒊 𝒌𝒓𝒐𝒌𝒂𝒎𝒊. 𝑷𝒊𝒆𝒓𝒘 𝒓𝒐𝒛𝒓𝒖𝒄𝒉 𝒊 𝒘𝒚𝒓𝒐𝒃𝒊𝒆𝒏𝒊𝒆 𝒏𝒂𝒘𝒚𝒌𝒖. Jak treningi 2-3 razy w tygodniu na stałe zagoszczą w Twoim życiu – możesz zacząć przykręcać sobie śrubę 🙂

Na początek – lajt i wyrozumiałość. 𝑻𝒐 𝒎𝒂 𝒃𝒚𝒄́ 𝒕𝒓𝒘𝒂ł𝒂 𝒛𝒎𝒊𝒂𝒏𝒂, 𝒂 𝒏𝒊𝒆 𝒌𝒓𝒐́𝒕𝒌𝒐𝒕𝒓𝒘𝒂ł𝒚 𝒛𝒓𝒚𝒘 𝒛𝒂𝒌𝒐𝒏́𝒄𝒛𝒐𝒏𝒚 𝒔𝒓𝒐𝒎𝒐𝒕𝒏𝒂̨ 𝒑𝒐𝒓𝒂𝒛̇𝒌𝒂̨. Ciesz się tym. Robisz to dla siebie – niech będzie miło 🙂

– 𝗦𝗔𝗨𝗡𝗔 – w Kinetic przy ul. Piłsudskiego sauny suche są w szatniach – osobno dla Panów, osobno dla Pań. Natomiast w Kinetic w Galerii masz do dyspozycji saunę suchą i parową w stylu koedukacyjnym (bez podziału na płcie). Zatem nie zdziw się, jak spotkasz osobnika płci przeciwnej w samym ręczniku, korzystającego z dobroci sauny.
Dla swojego komfortu uzbrój się w jednorazowe klapki frotte, aby Twoje stopy nie miały bezpośredniego kontaktu z podłogą. Ręcznik – obowiązkowo, aby nagie ciało nie stykało się bezpośrednio z deskami czy kaflami. Więcej o saunie opowiemy w osobnym poście, bo to dość obszerny temat.

– 𝗙𝗜𝗭𝗝𝗢𝗧𝗘𝗥𝗔𝗣𝗜𝗔 – w obydwu klubach masz do dyspozycji wysoko wykwalifikowanych Fizjoterapeutów. Jeśli masz kontuzje, urazy, problemy zdrowotne – zgłoś to swojemu Trenerowi, aby umówić Cię na konsultację z Mateuszem lub Michałem.
Fizjoterapia Mateusz Derlecki, Michał Butkiewicz Fizjoterapia

– 𝗧𝗥𝗘𝗡𝗜𝗡𝗚 𝗣𝗘𝗥𝗦𝗢𝗡𝗔𝗟𝗡𝗬 – jest skierowany dla osób, które potrzebują indywidualnego planu treningowego, szytego na miarę z dodatkową dawką motywacji. Aby trening personalny był efektywny i skuteczny – nie może być jednorazowy 🙂 Zatem wykupujesz opiekę trenerską na wyłączność, w wybranej przez siebie ilości. Razem z trenerem ustalasz terminarz spotkań i pracujecie razem nad planowanym efektem.

– 𝗗𝗜𝗘𝗧𝗘𝗧𝗬𝗞 – w planie, który przekazał Ci trener masz rozpisane zalecenia dietetyczne. Natomiast jeśli zależy Ci na planie dietetycznym ułożonym pod stan Twojego zdrowia, przeciwwskazania żywieniowe, uwzględniającym treningi i cel – rekomendujemy kontakt z naszą Dietetyk Ola Krzan – Dietetyczna Babka

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

𝟮. 𝗖𝗢 𝗪𝗭𝗜𝗔̨𝗖́ 𝗭𝗘 𝗦𝗢𝗕𝗔̨?

Przede wszystkim – pozytywne nastawienie 🙂 𝒘ł𝒂𝒔́𝒏𝒊𝒆 𝒓𝒐𝒛𝒑𝒐𝒄𝒛𝒆̨ł𝒂 𝒔𝒊𝒆̨ 𝒑𝒊𝒆̨𝒌𝒏𝒂 𝒑𝒓𝒛𝒚𝒈𝒐𝒅𝒂, 𝒌𝒕𝒐́𝒓𝒂 𝒎𝒐𝒛̇𝒆 𝒐𝒅𝒎𝒊𝒆𝒏𝒊𝒄́ 𝑻𝒘𝒐𝒋𝒆 𝒛̇𝒚𝒄𝒊𝒆.

– 𝗨𝗦́𝗠𝗜𝗘𝗖𝗛 – przywitaj się i nie uciekaj jak ktoś wyciągnie do Ciebie rękę i poda swoje imię 😉 odwzajemnij się tym samym
.
– 𝗨𝗕𝗥𝗔𝗡𝗜𝗘 – ma być wygodne, nie może krępować Twoich ruchów i Ciebie. Oddychająca koszulka i legginsy.
[Pod legginsami nie widać nieogolonych nóg 😉 jak są ogolone to dopuszczamy spodenki 😉 – żart.😉 ]
𝑵𝒂𝒋𝒘𝒂𝒛̇𝒏𝒊𝒆𝒋𝒔𝒛𝒆, 𝒂𝒃𝒚 𝒔𝒕𝒓𝒐́𝒋 𝒕𝒓𝒆𝒏𝒊𝒏𝒈𝒐𝒘𝒚 𝒃𝒚ł 𝒘𝒚𝒈𝒐𝒅𝒏𝒚 i spełniał swoją rolę. Możesz mieć legginsy z H&M za 29, zł, możesz miec z Decathlonu, z GymGlamour za 160 zł, z Nike, Adidasa, czy Reeboka nawet za 500 zł. Ważne, aby Tobie sie podobały 🙂
Panowie noszą u nas koszulki z rękawem. Po to by zabezpieczyć pachy przed dzieleniem się potem z otoczeniem 😅😅

– 𝗕𝗨𝗧𝗬 𝗦𝗣𝗢𝗥𝗧𝗢𝗪𝗘 – na zmianę. Sorry, ale nie lubimy, jak ludzie wchodzą do klubu już w butach do treningu. Chcąc nie chcąc wnoszą na nich piach i szczątki błotka. Sale są sprzątane codziennie, czasem dwa razy, ale to średnio przyjemne kłaść maty na piachu, lub robić pompki w drobinkach piachu. Przebierz buty w szatni. Swoje schowaj do plastikowego woreczka i umieść w szafce.
Niektóre zajęcia mentalne – typu joga – lepiej wykonywac bez butów. Wtedy potrzebne będą klapki, aby dostać się z szatni na salę.

– 𝗥𝗘̨𝗖𝗭𝗡𝗜𝗞 – potrzebny Ci jest dla Twojej higieny. Ocierasz nim pot, kładziesz go na matę, na której wykonujesz ćwiczenia, kładziesz na maszyny, na częściach stycznych. Po co? Odpowiemy prosto z mostu – Po to, aby akcesoria i tapicerka nie chłonęły potu i nie śmierdziały. Średnia przyjemność korzystać ze sprzętu, na którym pół godziny wcześniej ktoś wylewał siódme poty i nie użył ręcznika. (FUJ!)
Kładziemy duży nacisk na dbanie o tę kwestię, aby wszystkim Klubowiczom trenowało się u nas miło i komfortowo. Chcemy, aby sprzęt służył jak najdłużej i pozostał w jak najlepszej formie 🙂 zatem używaj ręcznika!

𝑷𝒓𝒚𝒔𝒛𝒏𝒊𝒄 𝒑𝒐 𝒕𝒓𝒆𝒏𝒊𝒏𝒈𝒖, to wspaniałe orzeźwienie. Są osoby, które od razu po skończonych ćwiczeniach biegną pod prysznic, ale są też takie, które wolą kąpiel w domu. Rób jak uważasz – nikt tego nie ocenia. Jeśli wolisz pachnącą kąpiel we własnej wannie, ze świeczuszkami i ukochaną książką – nie ma spawy. Zadbaj tylko, żeby Cię nie przewiało i gnaj do domu 😉 Natomiast, jeśli chcesz się opłukać w klubie, zabierz ze sobą ręcznik kąpielowy, klapki, ulubiony żel i kosmetyki. Suszarki do włosów znajdziesz w szatniach 🙂 a buteleczki z żelem do kąpieli w recepcjach.

– 𝗪𝗢𝗗𝗔 – nawadnianie jest bardzo istotną kwestią. Wodę możesz zabrać z domu, wcisnąć tam cytrynę, ale możesz równie dobrze kupić ją w kinetickowym barze 🙂
Uzupełniaj płyny!

– 𝗧𝗢𝗥𝗕𝗔 𝗦𝗣𝗢𝗥𝗧𝗢𝗪𝗔, która pomieści to wszystko 😉

– 𝗚𝗔𝗗𝗭̇𝗘𝗧𝗬 – jeśli potrzebujesz, jeśli lubisz, jeśli używasz. Słuchawki i telefon możesz zabrać ze sobą na salę i używać podczas treningu. Ty wybierasz, Tobie ma być dobrze. Telefon jednak zawsze powinien być wyciszony – nieważne, czy jesteś na zajęciach, na siłowni, czy zostawiasz go w szafce. Rozmowy telefoniczne ogranicz do minimum. To czas na trening, a nie na ploteczki – szczególnie, jeśli Twojej opowieści ma słuchać połowa klubu 😉 Ulubiona playlista i słuchawki są ok.

– 𝗞𝗟𝗨𝗖𝗭𝗬𝗞 𝗗𝗢 𝗦𝗭𝗔𝗙𝗞𝗜 – zabierz ze sobą na salę, ale kontroluj, aby się nie zawieruszył. Jeśli boisz się, że go zgubisz zostaw go na recepcji, z prośbą o przechowanie na czas treningu.

– – – – – – – – – – – – – – – – – –

Po zakończonym treningu, wychodząc z klubu – wsłuchaj się w to cudowne zmęczenie, endofiny krążące w żyłach.

💎𝑷𝒐𝒎𝒚𝒔́𝒍, 𝒛̇𝒆 𝒓𝒐𝒃𝒊𝒔𝒛 𝒅𝒍𝒂 𝒔𝒊𝒆𝒃𝒊𝒆 𝒄𝒐𝒔́ 𝒅𝒐𝒃𝒓𝒆𝒈𝒐. 𝑫𝒃𝒂𝒔𝒛 𝒐 𝒔𝒊𝒆𝒃𝒊𝒆 𝒑𝒐 𝒕𝒐 – 𝒃𝒚 𝒅ł𝒖𝒛̇𝒆𝒋 𝒄𝒊𝒆𝒔𝒛𝒚𝒄́ 𝒔𝒊𝒆̨ 𝒛̇𝒚𝒄𝒊𝒆𝒎 𝒘 𝒛𝒅𝒓𝒐𝒘𝒊𝒖 𝒊 𝒘 𝒑𝒆ł𝒏𝒆𝒋 𝒔𝒑𝒓𝒂𝒘𝒏𝒐𝒔́𝒄𝒊. 💎

🔥𝗣𝗼𝗴𝗿𝗮𝘁𝘂𝗹𝘂𝗷 𝘀𝗼𝗯𝗶𝗲 𝗼𝗱𝘄𝗮𝗴𝗶, 𝘄𝘆𝘁𝗿𝘄𝗮ł𝗼𝘀́𝗰𝗶 𝗶 𝗽𝗼𝗱𝗷𝗲̨𝘁𝗲𝗷 𝗱𝗲𝗰𝘆𝘇𝗷𝗶.

𝐌𝐲 𝐂𝐢 𝐆𝐫𝐚𝐭𝐮𝐥𝐮𝐣𝐞𝐦𝐲 𝐢 𝐤𝐢𝐛𝐢𝐜𝐮𝐣𝐞𝐦𝐲.💪
𝐃𝐳𝐢𝐞̨𝐤𝐮𝐣𝐞𝐦𝐲, 𝐳̇𝐞 𝐣𝐞𝐬𝐭𝐞𝐬́ 𝐳 𝐧𝐚𝐦𝐢.❤️
𝐓𝐰𝐨́𝐣 𝐊𝐈𝐍𝐄𝐓𝐈𝐂 𝐓𝐄𝐀𝐌