WYRZUĆ WAGĘ ŁAZIENKOWĄ I PRZESTAŃ SIĘ WAŻYĆ

Pewnie znasz memy internetowe typu: „nie wchodź na wagę, od tego się płacze”? A może pamiętasz obrazek z hasłem „prawidłowy sposób ważenia”, na którym kobieta leżąc w ręczniku na plecach, na łazienkowej podłodze trzyma na stopach wagę?

Czy pozwalasz aby cyferki z wagi łazienkowej:
– warunkowały Twoje poczucie własnej wartości?
– psuły Ci nastrój?
– demotywowały do zdrowego odżywiania? (zjem tabliczkę czekolady, skoro waga ani drgnęła…)
– zrażały do aktywności fizycznej, skoro efektów na wadze nie widać?

Przede wszystkim NATYCHMIAST przestań się frustrować, złościć i zniechęcać. Mało masz problemów?

𝐀𝐤𝐭𝐲𝐰𝐧𝐨𝐬́𝐜́ 𝐟𝐢𝐳𝐲𝐜𝐳𝐧𝐚 𝐬ł𝐮𝐳̇𝐲 𝐭𝐞𝐦𝐮, 𝐚𝐛𝐲:
– 𝐜𝐳𝐮𝐜́ 𝐬𝐢𝐞̨ 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐞𝐣 𝐰 𝐬𝐰𝐨𝐢𝐦 𝐜𝐢𝐞𝐥𝐞
– 𝐫𝐨𝐛𝐢𝐜́ 𝐝𝐥𝐚 𝐬𝐢𝐞𝐛𝐢𝐞 𝐢 𝐬𝐰𝐨𝐣𝐞𝐠𝐨 𝐳𝐝𝐫𝐨𝐰𝐢𝐚 𝐜𝐨𝐬́ 𝐝𝐨𝐛𝐫𝐞𝐠𝐨
– 𝐜𝐢𝐞𝐬𝐳𝐲𝐜́ 𝐬𝐢𝐞̨ 𝐬𝐩𝐫𝐚𝐰𝐧𝐨𝐬́𝐜𝐢𝐚̨ 𝐝𝐨 𝐩𝐨́𝐳́𝐧𝐞𝐣 𝐬𝐭𝐚𝐫𝐨𝐬́𝐜𝐢
– 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐞𝐣 𝐰𝐲𝐠𝐥𝐚̨𝐝𝐚𝐜́

𝐑𝐄𝐃𝐔𝐊𝐂𝐉𝐀 – to popularne hasło oznacza utratę wagi i może ona być celem sama w sobie. Ale należy odpowiedzieć sobie na pytania 𝐂𝐎 𝐓𝐀𝐊 𝐍𝐀𝐏𝐑𝐀𝐖𝐃𝐄̨ 𝐎𝐙𝐍𝐀𝐂𝐙𝐀?
– jaką rolę Twoja waga pełni w Twoim codziennym życiu?
– co jej utrata pozwoli Ci osiągnąć? Polepszy Twój stan zdrowia a może pozwoli rozwijać relacje?
– czy lepszy stan zdrowia pozwoli Ci odnaleźć radość życia i dzielić się światem tą radością?
– co wydarzy się po utracie wagi?

Zastanów się i szczerze sobie odpowiedz 🙂
Okazuje się bowiem, że spadek masy ciała to nie 𝐂𝐄𝐋 𝐚 𝐏𝐎́Ł𝐒́𝐑𝐎𝐃𝐄𝐊 w osiąganiu innych celów takich jak:
– poprawa stanu zdrowia
– poprawa ruchomości i sprawności fizycznej
– swobodniejsze budowanie relacji międzyludzkich
– budowanie wewnętrznej siły i dyscypliny
Jeśli potraktujesz redukcję jako środek do osiągniecia celu, w którym widzisz sens i który zgodny jest z Twoimi wartościami, będzie Ci o dużo prościej przejść tę drogę. 

𝐃𝐋𝐀𝐂𝐙𝐄𝐆𝐎 𝐍𝐈𝐄 𝐖𝐀𝐑𝐓𝐎 𝐒𝐈𝐄̨ 𝐖𝐀𝐙̇𝐘𝐂́?
𝟏. 𝐖𝐚𝐠𝐚 𝐧𝐢𝐞 𝐦𝐨́𝐰𝐢 𝐚𝐛𝐬𝐨𝐥𝐮𝐭𝐧𝐢𝐞 𝐧𝐢𝐜 𝐨 𝐓𝐰𝐨𝐢𝐦 𝐬𝐭𝐲𝐥𝐮 𝐳̇𝐲𝐜𝐢𝐚
Możesz ważyć 58 kg i mieć problem, by wejść na 4 piętro w bloku, bo jedyną aktywnością jest sufowanie w sieci. Możesz ważyć 90 kg i bez zadyszki chodzić po najwyższych partiach gór. Waga nie odzwierciedla Twojej kondycji i nie mówi nic o tym jak się odżywiasz. Możesz codziennie stołować się w fastfoodach, ale mieć sprzyjające geny i gospodarkę hormonalną i do tego metabolizm jak pendolino, mało ważyć – ale zaliczać się do skinny fat i być w grupie ryzyka chorób cywilizacyjnych z siedzącym trybem życia w tle.

Waga skacze jak chce 😉 szczególnie na wahania wagi narażone są kobiety. Zależne jest o często od poziomu hormonów wydzielanych w zależności od etapu cyklu menstruacyjnego (wysoce prawdopodobne u kobiet niestosujących antykoncepcji hormonalnej). Przed okresem babeczki puchną jak baloniki, waga może pokazać nawet 3 kg na plusie, a to tylko woda zatrzymana przez hormony.
[i czekolada zeżarta pod kocem 😉 – ale to przez szacunek do kobiet ominiemy 😛 ]

𝟐. 𝐖𝐚𝐠𝐚 𝐧𝐢𝐞 𝐣𝐞𝐬𝐭 𝐨𝐝𝐳𝐰𝐢𝐞𝐫𝐜𝐢𝐞𝐝𝐥𝐞𝐧𝐢𝐞𝐦 𝐰𝐲𝐠𝐥𝐚̨𝐝𝐮 – jeśli w skrytości serca podziwiasz osoby o pięknych, atletycznych ciałach, to nie dlatego, że są odtłuszczone jak mleko UHT, tylko dlatego, że mają ładnie zarysowane mięśnie i napiętą skórę. Bez pelikanów zamiast tricepsa 😉 I te osoby mogą ważyć dużo więcej niż Ty. Wyjaśnienie jest proste – mięśnie ważą więcej niż tłuszcz. O tym napiszemy osobny post 😉

𝟑. 𝐓𝐫𝐚𝐜𝐢𝐬𝐳 𝐤𝐢𝐥𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐲 𝐢 𝐩𝐢𝐞𝐣𝐞𝐬𝐳 𝐳 𝐳𝐚𝐜𝐡𝐰𝐲𝐭𝐮 – 𝐚 𝐧𝐢𝐞 𝐦𝐚 𝐩𝐨𝐰𝐨𝐝𝐨́𝐰 𝐝𝐨 𝐫𝐚𝐝𝐨𝐬́𝐜𝐢 😉
Jeśli każdy tracony kilogram mobilizuje Cię do dalszego odchudzania, to mamy problem 😞 Masa ciała może się wahać w ciągu doby, w ciągu dwóch dób tym bardziej. Ładne ekhmmm … wypróżnienie może pozbawić Cię kilograma, a zatrzymanie wody w organizmie przyprawić Cię o dwa. Waga jest kiepskim narzędziem do mierzenia postępów redukcji i jeszcze gorszym motywatorem. Może się okazać, ze waga pokazuje utratę kilogramów, ale spodnie dalej ciasne 😛

𝟒. 𝐖𝐚𝐠𝐚 𝐭𝐨 𝐧𝐚𝐫𝐳𝐞̨𝐝𝐳𝐢𝐞 – 𝐧𝐢𝐞 𝐰𝐲𝐫𝐨𝐜𝐳𝐧𝐢𝐚 😉

𝐉𝐄𝐙̇𝐄𝐋𝐈 𝐂𝐇𝐂𝐄𝐒𝐙 𝐙𝐌𝐈𝐄𝐍𝐈𝐂́ 𝐒𝐖𝐎𝐉𝐄 𝐂𝐈𝐀Ł𝐎 𝐢 𝐜𝐳𝐮𝐜́ 𝐬𝐢𝐞̨ 𝐥𝐞𝐩𝐢𝐞𝐣 𝐰 𝐬𝐤𝐨́𝐫𝐳𝐞, 𝐰 𝐤𝐭𝐨́𝐫𝐞𝐣 𝐩𝐫𝐳𝐲𝐬𝐳ł𝐨 𝐂𝐢 𝐳̇𝐲𝐜́, 𝐩𝐫𝐳𝐞𝐬𝐭𝐚𝐧́ 𝐦𝐲𝐬́𝐥𝐞𝐜́ 𝐨 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐞 𝐜𝐢𝐚ł𝐚. 𝐙𝐀𝐂𝐙𝐍𝐈𝐉 𝐌𝐘𝐒́𝐋𝐄𝐂́ 𝐎 𝐉𝐄𝐆𝐎 𝐒𝐊Ł𝐀𝐃𝐙𝐈𝐄!

Twoje ciało składa się w większości z mięśni, tłuszczu i wody. W momencie, gdy wprowadzasz do swojego życia treningi lub nowy sposób odżywiania się – 𝐒𝐊Ł𝐀𝐃 𝐂𝐈𝐀Ł𝐀 𝐙𝐀𝐂𝐙𝐘𝐍𝐀 𝐒𝐈𝐄̨ 𝐙𝐌𝐈𝐄𝐍𝐈𝐀𝐂́, 𝐍𝐀𝐖𝐄𝐓 𝐉𝐄𝐒́𝐋𝐈 𝐌𝐀𝐒𝐀 𝐂𝐈𝐀Ł𝐀 𝐏𝐎𝐙𝐎𝐒𝐓𝐀𝐉𝐄 𝐁𝐄𝐙 𝐙𝐌𝐈𝐀𝐍!

𝐌𝐔𝐒𝐈𝐒𝐙 𝐓𝐎 𝐖𝐈𝐄𝐃𝐙𝐈𝐄𝐂́:
– uprawiając aktywność fizyczną rozwijasz masę mięśniową i zmniejszasz tkankę tłuszczową. Trenując masa Twojego ciała może nawet wzrosnąć!
– diety i głodówki mogą przynieść szybkie efekty w postaci utraty kilogramów, ale strata wagi spowodowana będzie utratą wody i zdrowej tkanki mięśniowej
– diety niskokaloryczne mogą wprowadzić Twój organizm w stan wygłodzenia odkładając jednocześnie tkankę tłuszczową, zamiast ją spalać. Mimo utraty wagi procentowa wartość tkanki tłuszczowej będzie rosnąć.

𝐖𝐘𝐑𝐙𝐔𝐂́ 𝐖𝐀𝐆𝐄̨!
– sprawdź skład swojego ciała na TANICIE – nasi Klubowicze, posiadający członkostwo mogą dokonywać systematycznie takich pomiarów w Klubach Kinetic i badać swoje postępy.
– mierz się – zwykły centymetr krawiecki wystarczy
– mierz tłuszcz fałdomierzem – nasi Trenerzy pomogą Ci dokonać pomiaru na miejscu w klubie
– rób sobie zdjęcia – zawsze w tych samych okolicznościach – najlepiej na czczo, rano, w tym samym lustrze, w tym samym świetle, w bieliźnie. Efekty mogą Cię bardzo zaskoczyć.
– postępy doskonale bada (i motywuje) ciuch, z nierozciągliwego materiału. Idealnie pokaże jak zmieniają się obwody Twojego ciała.

𝐓𝐀𝐍𝐈𝐓𝐀, 𝐜𝐞𝐧𝐭𝐲𝐦𝐞𝐭𝐫 𝐤𝐫𝐚𝐰𝐢𝐞𝐜𝐤𝐢 𝐢 𝐟𝐚ł𝐝𝐨𝐦𝐢𝐞𝐫𝐳 𝐩𝐨𝐦𝐨𝐠𝐚̨ 𝐂𝐢 𝐦𝐨𝐧𝐢𝐭𝐨𝐫𝐨𝐰𝐚𝐜́ 𝐞𝐟𝐞𝐤𝐭𝐲 𝐭𝐫𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠𝐮 𝐢 𝐳̇𝐲𝐰𝐢𝐞𝐧𝐢𝐚.

Już po 4-6 tygodniach możemy zrobić drugie badanie i porównać wyniki z tymi z początku drogi. Twoja masa ciała może zostać bez zmian, ale zobaczysz jak zmienią się proporcje tkanki tłuszczowej i masy mięśniowej. Będziemy również mogli dopasować Ci kolejny plan treningowy i motywować Cię do kontynuowania naszej wspólnej drogi. 𝐓𝐰𝐨́𝐣 𝐜𝐞𝐥 – 𝐧𝐚𝐬𝐳𝐞 𝐰𝐲𝐳𝐰𝐚𝐧𝐢𝐞!

Jeśli naprawdę zapadła u Ciebie decyzja o zmianie, będziemy wspierać Cię w tej podróży i jak mantrę powtarzać, że skupiamy się na budowaniu masy mięśniowej, prawidłowym nawodnieniu i utracie tkanki tłuszczowej.

Regularnie badając skład ciała będziesz w stanie pracować nad poprawą kluczowych czynników, odpowiedzialnych za równowagę i utrzymanie Twojego ciała w zdrowiu.
Jeśli Twoim celem jest redukcja, to rób to mądrze, trać masę ciała bezpiecznie, zdrowo i na lata, a nie do lata 🙂

Służymy Ci pomocą, wsparciem i motywacją.
Kinetic TEAM – do usług 😉